2010年的第一天,分享卡內基課堂上一段發人省思的影片,

請勿把父母對你的愛視為理所當然,並珍惜在一起的每一刻。

Father(F):What is that?
Son(S):A sparrow    

F:What is that?
S:I just told you father. It's a sparrow.

F:What is that?
S:A sparrow father a sparrow. A s-p-a-r-r-o-w!!

F:What is that?
S:Why are you doing this.I told you so many times It's a sparrow!! Can't you get it?
F:(Leaves the seat).........
S:Where are you going?

F:Loud...
S:Today my youngest son who a few days ago turned three was sitting with me at the park when a sparrow sat in front of us.
S:My son asked me 21 times what it was and I answered all 21 times that it was...
S:...a sparrow.I hugged him every single time he asked me the same question.
S:Again and again...Without getting mad,feeling affection for my innocent little boy.

(The father and the son hugs)

一個老父親與兒子坐在庭院裡,父親無聊的看著四周,兒子則看著報紙。

此時,突然飛來一隻鳥停在樹上。

老父親便問兒子:「那是什麼?」

兒子看了一眼便回答:「麻雀」

老父親隨後又問:「那是什麼?」

兒子此時有點不耐煩的說:「那是一隻麻雀!」

當老父親第四次問兒子那是什麼時,兒子忿怒的與老父親吵架。

老父親無言的走回屋子,拿出一本日記要兒子大聲的唸出來。


泛黃日記本寫到:

今天,我最小的兒子,他幾天前才滿三歲,和我在公園坐時,

一隻麻雀出現在我們面前。我兒子問了我21次 ”那是什麼”,

我回答了他問的所有21次問題 ”這是什麼”, ... 一隻麻雀。

他問相同的問題時,我每一次都擁抱他。

一次又一次的問,我沒有生氣,

但對我那天真的小男兒,確感覺到無比溫馨的親情。

(孩子親吻並擁抱愛他的父親)

arrow
arrow
    全站熱搜

    JimmyChien 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()